måndag 14 januari 2013

Unbroken Swinging Annie

Ett kärt gammalt återbesök idag iochmed Swinging Annie och jag kände redan igår att jag hade lite hybris-varning och lust att testa pannbenet idag.

Uppvärmning, kaffe, hopprep (jag har världens minst syratåliga vader) och lite mobilitet som inledning.

WOD: Swinging Annie
50-40-30-20-10 reps
Kettlebell Swing 24kg
Abmat Situps

Metcon: 10:54 Rx Unbroken

Riktigt nöjd att klara alla set obrutna. 50 svingar var helt OK men det började kännas duktigt i greppet sista 10 på 40-setet. Varierade "dominant grepp" mellan höger och vänster för att spara lite och fokuserade på att svinga från höften istället för mina mer "naturliga" snatchsvingar.
AbMat Situps var definitivt det som var slitigast - särskilt med GHD-känningarna i färskt minne.
De gick mer metodiskt än snabbt med handtouch i golv bakom huvud och i fot.

Sista 10 rushades dock då jag trodde att det var tight mot att klara nytt PB. Det visade sig dock att mitt förra var på 11:59 så det kändes ju bra. Men för att vara helt ärlig var "Unbroken" viktigare än tiden idag och att jag nådde målsättningen.

Avslutade med en lugn 1K rodd som nedvarvning.

Misstänker att kroppen kommer välkomna morgondagens vila..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar